perjantai 16. marraskuuta 2012

Aloitin tänä syksynä uuden harrasteen,
jota olin meinannut kokeilla monta vuotta 
ja viime talvena, kun selkä oli taas pirun
kipeänä niin päätin, että
aloitan nyt sen joogan heti, 
kun on mahdollisuus.

Ja tosi tykästynyt olen ollut uuteen harrastukseeni,
voisin suositella sitä ihan kaikille!
Tuntuu, että monesta vaivasta en ole
kärsinyt sen aloituksen jälkeen.

Mulla on nyt toistamiseen 
lainassa todella hyvä kirja:
Tiina Vainio:
Saunajooga.

Kirjassa yhdistyy monta mun lempi aihetta;
sauna, jooga, 
ravinto(aivan ihania teejuomien ja smoothien ohjeita!) 
ja kotikosmetiikka.
Näiden lisäksi kirjassa on muutenkin hyvää
juttua läsnäolosta, 
rentoutumisesta, hiljaisuudesta...
Liikkeitä voi tehdä yksittäin tai sarjassa, 
saunalla ja ilmankin.

Yksittäisiä liikkeitä olen kokeillutkin 
ja saunassa on muutekin kiva venytellä.
Joogaajana olen niin aloittelija,
että tarvin vielä sitä omaa rauhaa sen tekemiseen,
siksi joogatunnit sopii siihen paremmin vielä,
kotona, kun on vaikea tehdä rauhassa yhtään mitään...


Piristävää puhidistusjuomaa, 
lempeää käynnistys smoothieta,
kahvintuoksuista vartalonkuorintaa, 
rosmariinijalkakylpy,
saunassa venyttelyä,
siinäpä uusia ulottuvuuksia jokaiseen päivään.

 



2 kommenttia:

  1. Joogailu kyllä on kiinnostavan tuntusta, sitä aina joskus mietin. Oon kuitenkin sen verran levoton ja keskittymiskyvytön, että luulen että musta ei olis siihen :P Luonnonkosmetiikkakin kytee tuolla jossain, ehkä joku päivä!

    Mukavaa viikonloppua :)

    VastaaPoista
  2. Jep mainitsemasi asiat on myös niitä syitä miksi lähdin haastamaan itseni joogaan. Levoton ihminen, joka ei osaa oikein rentouttaa kehoaan ja mieltään, laskea irti. Olen kyllä edennyt parempaan nyt niidenkin osalta :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...